Jeg har før skrevet, at jeg er knapt så god til at huske at få drukket mit vand. Og det er bare SÅ vigtigt for kroppen, at den får nok væske i løbet af dagen. Kaffe og cola light gør bare ikke det samme for kroppen. Omend jeg nyder at drikke det mere end jeg nyder at drikke vand.

Mit problem er især, at jeg ofte glemmer at drikke vand i løbet af dagen, og så ender det med, at jeg drikker en liter på én gang lang hen ad eftermiddagen. Det dur jo ikke.

Jeg ledte derfor efter et huskesystem, og faldt over en app der gør huske-arbejdet for mig! Jeg bruger min telefon meget i løbet af dagen, og kommer derfor vil at se, når den husker på at drikke. (Hvis du ikke kan bruge din telefon i løbet af dagen, måske pga. arbejde, så kan det være en god idé at skrive det på en post-it og hænge den et sted du ved du ser mange gange i løbe af dagen. Måske ved computerskærmen.) Den app jeg bruger hedder Water Your Body, men der findes virkelig mange forskellige, så det er bare om at finde en, der passer til dit behov 🙂 drik din vand

App’en skal indstilles efter din kropsvægt, og regner ud fra dette ud, hvor meget vand du har brug for at drikke om dagen. Den husker dig på det løbende og du kan selv vælge start og sluttidspunktet for huskeriet. Står du f.eks. op kl. 5 om morgenen og går i seng kl. 21 om aftenen, så husker den dig på at drikke vand imellem dette tidsrum. Pisse smart.

Jeg har valgt at indstille den til at stoppe med huskeriet kl. 20.00 om aftenen. Det dur ikke for mig at drikke alt for meget lige inden jeg skal sove. Det kan min blære slet ikke håndtere, og jeg ender med at forringe min nattesøvn.

Udover denne smarte app, så har jeg samlet tre tips, der gør det nemmere for mig, at få vandet ned.

  • Jeg bruger to vandflasker, der altid står i køleskabet. På denne måde har jeg altid koldt vand, hvis jeg tømmer den ene flaske. Jeg har også altid en kold flaske vand til at tage med mig ud af huset. Den ene flaske er på 500ml mens den anden er på 330ml. Jeg tager altid den lille med mig ud. Den fylder ikke særlig meget i tasken, men kan fyldes op om nødvendigt.
  • I mine vandflasker har jeg næsten altid friske skriver citron. Det hjælper mig meget med at få vandet ned. En god idé kunne også være andre friske frugter eller grønt. F.eks. agurk eller jordbær.
  • Jeg sørger altid for, at der er isterninger i fryseren. Der er ikke noget jeg hader mere end lunkent vand. Hvis jeg har fået drukket begge mine flasker vand fra køleskabet kan jeg altid bruge isterninger til at køle vand fra hanen ned. Derudover er der ikke noget bedre, end et iskoldt glas cola med isterninger! Så de skal selvfølgelig altid være parate!

Jeg håber, at du kan bruge disse tips til at huske at få drukket dit vand! Det er  vigtigt at huske, og jeg kan klart mærke, hvis jeg har haft en dag, hvor jeg ikke har fået nok vand.

Nu vil jeg hoppe på ciklen, og suse afsted til træning. Hav en rigtig god mandag 🙂