Reklame for Hunkemöller

Jeanette hardis odense træning hunkemoller

Det er måske ikke lige sæsonen for at træne udenfor, tænker du? Men meget kan lade sig gøre med det rigtige udstyr – og det rigtige mindset.

Jeg begyndte sidste sommer at løbe så småt. Det var mindre ture, men med tiden blev det længere og længere. Over efteråret og vinteren endte jeg med at løbe flere 10K om ugen og gerne flere 5’ere. Jeg løb mindst tre gange om ugen og jeg elskede det.

Som det blev koldere skulle jeg dog have mere tøj på for at holde varmen. Selvom jeg er en sveder, så skal der holdes på varmen. For det er koldt at løbe og træne udenfor i vinterperioden. Min motivation ligger i øjeblikket et meget lille sted i et mørkt hjørne. Jeg ved faktisk slet ikke, om jeg orker at finde den, motivationen altså, men jeg ved hvor godt det gør mig at bevæge min krop.

Så for min egen skyld skal den findes frem. Hvordan gør jeg så lige det? Jeg har nogle forskellige metoder, som du helt sikkert også kan bruge. I hvert fald nogle af dem. I samarbejde med Hunkemöller vil jeg dele mine fem bedste tip til at finde motivationen til at bevæge kroppen, når den er væk.

Jeanette hardis odense
  1. Du skal finde dit udstyr frem dagen før. Har du besluttet, at du vil træne efter arbejde, så find tøj og sko frem dagen før og læg parat. Når du kommer hjem skal du hoppe direkte i det og gå ud af døren igen. Du skal glemme sofaen og tæpperne og serien fra tv’et der skriger på dig. Hvis du træner om morgenen gælder det samme, læg tøjet frem aftenen inden. Allerede ved at gøre det, indstiller du dig selv på, at du skal og vil træne.
  2. Sæt dig et mål og få et program. Noget af det jeg hader allermest er, når jeg træner uden enten et mål for øje eller følger et træningsprogram. I vinters var målet 10km og det trænede jeg op til. Når jeg træner styrkeløft får jeg næsten altid en bedre træning, hvis jeg har et program. Så dalrer jeg ikke rundt mellem øvelserne, jeg bliver mere målrettet for jeg ved, hvad jeg skal og i hvilken rækkefølge. Jeg skal ikke tage stilling til andet end mit program.
  3. Det her punkt er måske overfladisk, men det virker. Find noget nyt træningstøj eller gear. Vi kender det sikkert allesammen. Vi har købt de nye sko dér og nu kan vi bare ikke gå i andet, for de er så seje og vi vil gerne vise dem frem. Sådan er det også med træningstøj. Du skal føle, at dit træningstøj er behageligt og lækkert. Jeg ved godt, at vi alle kan træne i en gammel t-shirt og nogle forvaskede shorts. God knows det gør jeg sgu også fra tid til anden. Men jeg føler mig klart mere fierce, når jeg har tøj på, som jeg synes gør noget godt for min selvtillid. Jeg løb i går i højtaljede træningsbukser og ny sports-BH fra Hunkemöller, og det gør dælme turen sjovere. Både at have en god støtte til brysterne, men også at kigge ned på nogle flotte tights, der sidder godt. Og som jeg ikke skal rette på hele tiden. De sidder bare og bliver siddende. De er højtaljede og det elsker jeg. Så bliver det hele ligesom holdt på plads under en løbetur. Jeg løb i disse træningsbukser og denne sports-BH.
  4. Musik! Eller en anden slags underholdning undervejs. Jeg løber og træner selv til forskellige playlister jeg laver på Spotify. Genren afhænger meget af mit humør, men jeg får altid en bedre træning, hvis jeg ved, at jeg sætter musik på, der motiverer mig.
  5. Skriv det i din kalender og betragt din træning som en aftale med en ven. Jeg er selv rigtig dårlig til at prioritere min træning for tiden og jeg ved, at en af grundene er, at jeg ikke føler, jeg kan sige nej tak til andre aftaler fordi jeg skal træne. Men ved du hvad, det kan vi godt tillade os. Vi må gerne prioritere træning og vores fysiske sundhed. Og hvis du får det godt af at træne, så er det vigtigt, at du prioritere det. Så skriv det i din kalender og overhold aftalen med dig selv om at træne. Evt. kombiner det med dit program og planlæg dine træningsdage ud fra programmet. På den måde får du også mere kontinuitet i din træning og det gør det nemmere og nemmere at komme afsted og holde din motivation ved lige.

Det behøver ikke være særlig svært at finde den motivation, men ih guder det kan være op af bakke. For mig handler det generelt om at gøre træning sjovt og lækkert. Det lyder måske mærkeligt at gøre træning lækkert og det skal forstås på den rigtige måde.

Jeanette hardis odense

Jeg træner som oftes uden makeup og mit hår sidder altid i en elastik, så lækkerheden for mig handler om, at jeg føler mig tilpas i det tøj, jeg træner i. At jeg ved, at det sidder ordenligt og bliver siddende under hele træningen. Åh der er ikke noget mere irriterende end bukser, der glider ned, er gennemsigtige under squats eller støtter dårligt. Det samme gør sig gældende med BH’er. Jeg er den heldige ejer af et par bryster i den lidt større ende og der skal være god støtte. Især under løb. Her fungerer det ikke for mig med tynde stropper eller uden rigtig støtte.

Jeg elsker også at dimse den, så jeg har specifikke drikkedunke til træning og masser (seminødvendigt) gear. Jeg har pre-workout til de dage, hvor energien (og motivationen) ligger på et meget lille sted og så har jeg det bedste heppekor i Nicolai.

Husk at hvis du ikke kommer afsted, så er det helt okay. Det sidste du skal gøre et at give dig selv dårlig samvittighed. Der er en ny dag i morgen, og så starter du på en frisk.

Hvis du mangler motivationen til at træne, hvad gør du så? For ærligt så trænger jeg til mere motivation for tiden og ville elske at få andres tips og tricks. Vi kan altid lære noget nyt.